Відповідно до Правил пристрою та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів, більшість з них повинна бути в обов'язковому порядку укомплектована обмежувачами вантажопідйомності (ОВП), які у випадках, коли маса вантажу, що піднімається, перевищує допустиму величину, миттєво автоматично відключають механізм підйому та електродвигун.
Що стосується кранів мостового типу (мостові та козлові крани, кран-балки), то обов'язково встановлювати обмежувачі вантажопідйомності на ті з них, у яких перевантаження можливе з технологічних причин, пов'язаних з особливостями виробничого процесу; на решту кранової техніки даного типу ОВП встановлюють за бажанням власників підприємств, де вона задіяна.
Обмежувач вантажопідйомності дозволяє виключити ризик виникнення аварійних ситуацій та виробничого травматизму за будь-яких умисних чи ненавмисних спроб працювати з неприпустимо важкими вантажами. Адже перевантаження в кращому випадку призводить до передчасного зношування багатьох кранових компонентів, а в гіршому випадку - стає причиною поломок гаків і вантажопідйомних механізмів, обриву тросів або канатів, деформації металоконструкцій, аж до повного їх руйнування та інших неприємних наслідків.
Особливості різних видів обмежувачів вантажопідйомності
Залежно від конструкції та принципу дії, розрізняють такі основні типи обмежувачів вантажопідйомності мостових кранів:
- електромеханічні ОВП - пристрої, у яких для обробки та перетворення механічних величин застосовуються електричні компоненти;
- механічні, гідравлічні та комбіновані ОВП - пристрої, в яких використовуються не електричні, а різні інші компоненти.
Конструктивно будь-який обмежувач вантажопідйомності для кранів мостового типу складається з двох основних елементів:
- датчик зусиль, який зазвичай вбудовується у систему вантажного поліспасту;
- пристрій, що відключає, автоматично спрацьовує відразу ж після отримання сигналу від датчика про критичне перевантаження.
Сигнал про спрацювання ОВП миттєво надходить на пульт керування в кабіні машиніста, на пост керування або на джойстик, який знаходиться у оператора-кранівника. Майже в цей момент спрацьовує гальмівна система і відключається електродвигун. Враховуючи, що найчастіше в таких ситуаціях вантаж вже виявляється відірваним від землі, передбачається можливість його опускання після аварійної зупинки.
Як правило, для мостових кранів спрацьовування ОВП передбачено при перевищенні маси вантажу, що піднімається, на 25% порівняно з вантажопідйомністю, рекомендованою заводом-виробником. Варто відзначити, що в деяких сучасних моделях обмежувачів вантажопідйомності також передбачена можливість автоматичного налаштування параметрів вантажопідйомності, що задаються, в залежності від конкретних особливостей конструкції і техніко-експлуатаційних характеристик крана.
Компанія «Інтертех-Україна» готова швидко та якісно виконати встановлення обмежувачів вантажопідйомності на кран-балки, а також на мостові, козлові та консольні крани будь-яких модифікацій. Ми допоможемо з вибором найбільш оптимальної моделі ОВП та професійно виконаємо роботи з його встановлення.